گریتینگ استیل

انواع گریتینگ استیل و کفشور خطی استیل

راهکارهای اجرای گریتینگ استیل

راهکارهای اجرای گریتینگ استیل

در صورتی که امکان استفاده از گاتر پیش ساخته وجود نداشته باشد و بخواهیم یک کانال آبرو با عرض بزرگتر از 15الی20 سانتیمتر را توسط گریتینگ استیل پوشش دهیم، می بایست ضخامت گریتینگ بالاتر برود یا از گریتینگهای مش استیل استفاده کنیم. معمولاً از گریتینگهای با ضخامت 1.5 برای کاربری های گوناگون استفاده می شود. اما اگر عرض کانال زیاد باشد نیاز به ضخامت 3 میلیمتر داریم که هزینه ی بیشتری به پروژه تحمیل می کند. در مورد استخرهایی که گاتر دوبل دارند. می توان از دیواره ی وسط کمک گرفت و ساپورت هایی برای افزایش مقاومت وزنی گریتینگ در وسط ایجاد کرد تا در اثر قرار گرفتن وزن انسان روی آن دفرمه نشود. اگر این دیواره موجود نبود، می توان با استفاده از پایه هایی در وسط گریتینگ را نگه داشت تا مقاومت وزنی آن افزایش یافته و نیاز به استفاده از گریتینگهای با ضخامت بیشتر از 1.5 میلیمتر نداشته باشیم. همچنین گریتینگ در لبه می بایست دو خم بخورد. یکی به سمت پایین و یکی به سمت داخل. تا در محل قرارگیری استحکام لازم را داشته باشد. برای کنجها نیز  بهتر است از یک نبشی فلزی برای ساپورت بخش پایانی گریتینگ استیل استفاده شود.

 

 

 


تفاوت گریتینگ استیل 304 با استیل 316

خواص مکانیکی گریتینگ استیل 304 و استیل 316 مشابه است. ورق استیل 304 یا 316 هر دو ضد زنگ هستند. اما با این وجود گریتینگهای استیل 316 قیمت به مراتب بالاتری نسبت به 304 دارند. علت چیست؟ ورق استیل 316 که از آن گریتینگ استیل ساخته می شود، در برابر خوردگی به خصوص کلرید و محلول کلر، از مقاومت بالاتری برخوردار است. به عنوان مثال در فضای یک آشپزخانه ی صنعتی در جزیره ی کیش که گریتینگ دائم در معرض نمک قرار دارد، گریتینگهای 316 از عمر مفید بالاتری برخوردارند. البته برای اینگونه کاربری ها، گاتر با گریتینگ پلی آمید کامپوزیتی به صرفه تر و حتی مقاوم تر است و گزینه ی بهتری محسوب می شود. اگر بخواهیم بین استیل 304 و 316 انتخاب کنیم، مهمترین نکته محل قرارگیری پروژه است. در پروژه هایی که در ساحل یا نزدیک دریا قرار دارند احتمال در معرض نمک قرار گرفتن گریتینگ بالاست. در نتیجه بهتر است از ورق 316 برای تولید گریتینگ استفاده شود. همچنین از دیگر تفاوتهای استیل 316 و 304 می توان به فرم پذیری بیشتر استیل 304 و سختی بالاتر استیل 316 اشاره نمود.

تفاوت گریتینگ استیل 316 و 304

تفاوت گریتینگ استیل 316 و 304


مقاومت گریتینگ استیل در برابر اسیدها

انواع اسید کاهنده مثل هیدروکلریک اسید و اسید سولفوریک رقیق و انواع اسید اکساینده مثل اسید نیتریک و اسید سولفوریک با غلظت بالا ممکن است با ورق استیل یا گریتینگهای استیل در تماس باشند. افزایش درصد کروم و مولیبدن در آلیاژ استیل باعث افزایش مقاومت به اسیدهای کاهنده می‌شود، در حالیکه افزایش درصد کروم و سیلیکون مقاومت بیشتری به اسیدهای اکساینده می‌دهد. بیشترین ماده ای که معمولاً در صنعت کاربرد دارد اسید سولفوریک است. استیل 316 از مقاومت بالاتری در برابر این نوع اسید نسبت به استیل 304 برخوردار است. از اینرو در محیطی که اسید سولفوریک با گریتینگ استیل تماس داشته باشد، از گریتینگهای 316 به جای 304 استفاده می کنیم. لازم به ذکر است هر چه حرارت بالاتر رود، مقاومت استیل نسبت به انواع اسیدها کاهش می یابد و روند خوردگی سریعتر اتفاق می افتد. در مورد مقاومت انواع گریتینگ استیل در برابر بازها مثل آمونیم هیدروکسید، باید گفت که این مواد روی استیل هیچ گونه تاثیر خورندگی ندارند. البته برخی از مواد با خاصیت بازی با غلظت بالا و دمای بالا می توانند روی استیل تاثیر گذار باشند و ترک خوردگی ایجاد کنند.


گریتینگ استیل چطور زنگ نمی زند؟

در بازار انواع ورق استیل با ضخامتهای مختلف از 0.3 میلیمتر تا 8 میلیمتر پیدا می شود که نوع آلیاژ این ورق ها از آهن و کروم با درصدهای مختلف ساخته شده است. به عنوان مثال یک ورق استیل ممکن است 10درصد کروم و 90 درصد آهن باشد. کروم در مجاورت هوا با اکسیژن ترکیب شده و یک لایه نامرئی اکسید کروم روی سطح ورق استیل تشکیل می شود. این لایه از زنگ زدگی فلز جلوگیری می کند. عناصری مانند Nb ، Al ، Si ، Ti ، Cu و … نیز جهت بهبود خاصیتهای استیل به آن اضافه می شود. کربن نیز یکی از عناصر تعیین کننده در ساختار استیل است. درصد کربن معمولاً بین 0.3 تا 1 درصد متغیر است. تفاوت انواع ورق استیل 304 ، 316 و … نیز توسط همین عناصر تعیین می گردد. انواع ورق استیل از نظر نگیر بودن توسط آهنربا نیز وجود دارند که استیلهای سری 300 جذب آهنربا نمی شوند. برای ساخت انواع گریل یا گریتینگ استیل از همین ورقهای استیل به صورت مشبک یا شیارخورده استفاده می شود. بسته به نوع کاربری و فضای مورد استفاده نوع ورقی که برای ساخت گریتینگ استیل به کار می رود، تعیین می شود. مرسوم ترین و پرکاربردترین ورق استیل در پروژه های ساختمانی استیل 304 و استیل 316 است که هر دو مورد قابلیت تولید انواع گریتینگ استیل را دارند.

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 مهر 1398ساعت 15:39  توسط احسان رجبی 

گریتینگ استیل و آشپزخانه های صنعتی

در صورتی که برای آشپزخانه صنعتی نیاز به یک گریتینگ مناسب دارید، پیشنهاد ما استفاده از گاتر همراه با گریتینیگ پلی آمید کامپوزیتی به جای گریتینگهای استیل است. گریتینگهای پلی آمید کامپوزیت از مقاومت بالاتری در برابر مواد شوینده و اسیدها برخوردارند، همچنین این گریتینگ ها در برابر ضربه و حرارت مقاومت خوبی دارند. گریتینگهای پلی آمید کامپوزیت، تا 25 تن تحمل بار دارند که حتی می توان در کارخانجات و فضاهایی که وسایل سنگین مثل کامیون تردد دارد، از آنها استفاده نمود. لازم به ذکر است گریتینگ های پلی آمید حتماً می بایست همراه با گاتر پیش ساخته به کار روند تا مقاومت وزنی لازم را تامین کنند. همچنین این محصولات نسبت به گریتینگ استیل ، از قیمت به مراتب پایین تری برخوردارند که آنها را به گزینه ی بهتری برای آشپزخانه ها و فضاهای صنعتی، تبدیل می کند. البته امکان تولید انواع گریتینگ استیل برای آشپزخانه های صنعتی نیز وجود دارد که پیشنهاد می شود از نوع استیل 316 برای این کاربری، در پروژه تان بهره ببرید.

گریتینگ پلی آمید

گریتینگهای پلی آمید کامپوزیت نسبت به استیل گزینه ی مناسب تری برای آشپزخانه های صنعتی هستند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 مهر 1398ساعت 15:39  توسط احسان رجبی 

انواع گریتینگ استیل مخصوص استخر

گریتینگهای استیل مخصوص استخر در عرض، طول و ارتفاع لبه ی دلخواه قابل تولید هستند. اگر عرض کانال آبرو دور استخر کم باشد، می توان از گریتینگ استیل با ورق 1.5 میلیمتری استفاده نمود. اگر عرض کانال زیاد باشد، می بایست از ورق 3 میلیمتری استفاده کنیم و یا در وسط گریتینگ از یک ساپورت برای تحمل وزن بیشتر استفاده شود. در مورد کانالهای دوبل، معمولا از ساپورت استفاده می کنیم تا هزینه ها کاهش یابد. گریتینگ با ضخامت 3 میلیمتر حدوداً دو برابر گریتینگهای 1.5 میلیمتری قیمت دارند. طرح شیارهای روی گریتینگ استیل با توجه به طراحی معماری پروژه قابل تغییر است. این شیارها که با دستگاه برش لیزری ایجاد می شوند، تاثیر زیادی در زیبایی گریتینگ دارند. همچنین در مورد استخرها می توان گریتینگ را با استفاده از رنگ پودری به رنگ دلخواه درآورد. جایی که نیاز به گریتینگ همرنگ سرامیک یا سنگ کف داشته باشیم، از این روش استفاده می کنیم.

گریتینگ استیل استخر

گریتینگ استیل استخر

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 مهر 1398ساعت 15:38  توسط احسان رجبی 

انواع کفشور نقطه ای با گریتینگ استیل

کفشورهای نقطه ای نیز در ابعاد مختلف 10*10 ، 12*12 ، 15*15 ، 20*20 و 25*25 با انواع گریتینگ استیل ، همچنین به صورت سرامیک خور تولید می شوند. ورق استیل به کار رفته در انواع کفشور استاندارد، استیل 304 با ضخامت 1.5 میلیمتر است. ضخامت کمتر از 1.5 میلیمتر حتی در هنگام نصب، داخل بتن دفرمه می شود و از مقاومت وزنی بسیار پایینی برخوردار است که برای مصارف ساختمانی به عنوان گریتینگ یا حتی بدنه ی کفشور، توصیه نمی شود. کفشورهای نقطه ای نیز در طرح های مختلفی با انواع گریتینگ استیل تولید می شوند که قابلیت تولید با طرح دلخواه و سفارشی را نیز دارند.

کفشور تمام استیل مربعی

انواع کفشور نقطه ای با گریتینگ استیل

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 مهر 1398ساعت 15:37  توسط احسان رجبی 

انواع کفشور خطی با گریتینگ استیل

کفشورهای خطی در حمام ساختمانها کاربرد دارند. این کفشورها به صورت استاندارد در عرض 8 سانتیمتر و طول 30 الی 90 سانتیمتر تولید می شوند. البته امکان تولید کفشور با ابعاد سفارشی نیز هست. گریتینگ استیل به کار رفته در این کفشورها طرح های مختلفی دارد که با توجه به دیزاین پروژه از میان آنها طرح مناسب انتخاب می شود. تفاوت این گریتینگها نحوه ی برش لیزری ورق استیل و سوراخ های ایجاد شده روی آن است که ظاهر متفاوتی را با سایر محصولات ایجاد می کند. طرح روی گریتینگهای استیل مخصوص کفشور خطی می تواند به صورت سفارشی متناسب با نیاز پروژه تولید شود. محصولات سفارشی معمولاً قیمت بالاتری نسبت به محصولات پیش ساخته دارند.

کفشور خطی استیل حمام

انواع کفشور خطی با گریتینگ استیل

+ نوشته شده در   9 مهر 1398ساعت 15:19  توسط احسان رجبی 

گریتینگ استیل

گریتینگ استیل به صورت ورق شیار خورده ی استیل یا به صورت مش استیل تولید می شود. گریتینگهای استیل معمولاً به عنوان پوشش کانالهای هدایت آب کاربرد دارند. در حمام ها می توان از کفشور خطی با گریتینگ استیل یا کفشورهای خطی سرامیک خور استفاده نمود. برای دور استخرهای لوکس که دیزاین خاصی دارند می تواند از ورق استیل شیار خورده با طرح و عرض دلخواه استفاده نمود. می توان حتی ورق استیل را با رنگ پودری به رنگ دلخواه درآورد تا با سرامیک کف اطراف استخر دیزاین مشابهی داشته باشد. گریتینگ استیل می تواند از ورق استیل 304 یا 316 ساخته شود. معمولاً پرکاربردترین نوع ورق در پروژه های ساختمانی استیل 304 است. در موارد خاصی نیز ورق استیل 316 به کار برده می شود که البته هزینه ی بالاتری را نسبت به ورق 304 دارد.

+ نوشته شده در   2 مهر 1398ساعت 15:17  توسط احسان رجبی